fbpx
Logotyp

KURS:

Kundcamp fokus missnöjda kunder

Om kursen

Undvik alla förödande kundomdömen genom att arbeta med att även den mest besvikna kunden ska bli nöjd! Även världens bästa proffs på kundbemötande kan få en reklamation eller förlora en kund. Idag får vi också vara beredda att vi inte bara står för det som vi själva gjort, utan kan få ta emot alla klagomål från om en profil i reklamen gjort bort sig, till om en kollega lovat mer än vad vi kan hålla. Ibland får vi även stå till svars för vad någon annan i branschen har gjort!

Under kursen går vi igenom vad du ska göra om någon uppträder påverkat, hur du bemöter misstänkta snattare och vad du gör när kunden kommer in och skäller ut dig. Även om vi berör områden som säkerhetsavdelningen (om en sådan finns) har ansvar för, så är vårt fokus på mötet mellan dig och kunden och hur det blir ett möte som kunden berättar för andra om. Du har säkert märkt att en besviken kund som vi lyckas göra nöjd, kan vara än ännu bättre ambassadör för ditt varumärke än den trogna stamkunden!

Kursinnehåll:

  • Hur du vänder negativa kunder
  • Arbetsmiljöaspekter på säkerhetsarbete för säljare
  • Hur du hanterar personer som är påverkade
  • Att ta emot reklamationer och returer med ett leende
  • Förlora affären, men vinna den långsiktiga kundrelationen
  • Öva på krishantering

Efter kursen kommer du känna dig redo för det oväntade och känna dig trygg i situationer också med de flesta fientliga kunderna. Vårt mål är att du ska vara så trygg att du lika vant kan hantera en reporter som stormar in i butiken och frågar om vad koncernens talesperson har gjort för fel, som den upprörda föräldern med ett gråtande barn. Vi kanske inte hinner med att öva på alla typer av möten, men vi kommer ge dig verktyg som ska täcka det mesta!

Kursen hålls av My Gross som är en av landets ledande experter i kundbemötande och har själv legat bakom flera framgångsrika varumärkesresor och Gunnar Söderberg som inte bara är utbildar i personligt varumärke, utan även i arbetsrätt och arbetsmiljö. Kursupplägget blandar teori med praktisk för att uppnå bästa resultat, det är lika mycket föreläsande som ett träningsläger!

Praktisk information

Målgrupp:

Den här kursen är för dig som är regionchef, butikschef eller gärna för hela er personal också!

När:

Två dagar i rad på plats. Anmäl ditt intresse nedan så återkommer vi med information om datum.

Var:

Stockholm, Göteborg eller Malmö, eller kundanpassad där ni önskar!

Kostnad:

Pris 7.500:- per person, eller 50.000:- för att ha kursen internt ex moms.

Anmäl ditt intresse idag för att säkra en plats!

Innan du lämnar oss!

Låt oss bjuda på våra bästa tips
för att jobba hemifrån!