Funderar din myndighet på att köpa en anpassad kurs som offentlig upphandling? Då är det viktigt att du ser till att den utbildningsaktör du väljer är seriös. Tyvärr är det inte alltid så lätt att urskilja vilka på marknaden som är detta, då det finns många som erbjuder tunga löften men lätt innehåll. Därför gäller att vara uppmärksam och hålla utkik efter viktiga kriterier när du gör ditt val av kurs som offentlig upphandling. Här kommer några tips från oss på Förbättringsverket.
Vi har sammanställt några viktiga detaljer att ha koll på när er verksamhet ska köpa in kurser som offentlig upphandling. Här kommer några förslag:
Det är viktigt att följa reglerna för offentlig upphandling för att undvika diskriminering och för att få bästa möjliga erbjudande. Offentlig upphandling är en komplex och omfattande process som kräver specialiserad kunskap för att kunna genomföras på ett effektivt och rättvist sätt. Att ha personal som är väl utbildad inom området kan ge en rad fördelar för organisationen, oavsett om det är en offentlig myndighet eller en privat organisation som arbetar med en kurs som upphandling. Efter att en leverantör har valts ska kontraktet skrivas och leveransen följas upp för att säkerställa att alla krav har uppfyllts.
Vill ni förbättra ledarskapet inom myndigheten där du arbetar? Välkommen att kontakta oss för att hitta rätt kurser offentlig upphandling.